Mapy

 

Devět multiplayerových map v Battlefieldu 3 nabídne každý herní styl, od městských bojů až po totální válku na rozlehlých krajinách.

OPERATION FIRESTORM

PRACOVNÍ NÁZEV> OILFIELDS
INTERNÍ OZNAČENÍ DICE> MP012
PODPOROVANÉ HERNÍ MÓDY> VŠECHNY
STRUČNÝ POPIS> TOTÁLNÍ POUŠTNÍ VÁLKA

POZADÍ> AMERICKÉ A RUSKÉ JEDNOTKY SPUSTILY MASIVNÍ ÚTOK PRO OVLÁDNUTÍ NEJVĚTŠÍHO ÍRÁNSKÉHO ZDROJE ROPY. OBSAZENÍ TÉTO OBLASTI ZNAMENÁ PLNOU KONTROLU NAD SEKTOREM A VŠEMI JEHO TOVÁRNAMI.

MYŠLENKA NIKLASE ASTRANDA PŘI DESIGNU: Jedna z našich největších a nejvíc přátelských map pro vozidla. Operation Firestorm je ukázkou klasické Battlefield hratelnosti vzaté do extrému. S nějakými zkušenostmi z puzzle by se vám podařilo naskládat tři mapy Atacama Desert (největší mapa v Bad Company 2) do této mapy, a to do hratelné oblasti. Tohle je otevřená  pouštní mapa s hořícími pouštními vrty, které kontrastují s čistým modrým nebem. Stavební plochy na mapě přináší zajímavé možnosti pro pěchotu se schovat na vyvýšené pozici, spotovat vozidla a sejmout je s RPG.


OPERATION MÉTRO

PRACOVNÍ NÁZEV> METRO
INTERNÍ OZNAČENÍ DICE> MP015
PODPOROVANÉ HERNÍ MÓDY> VŠECHNY
STRUČNÝ POPIS> PĚCHOTNÍ BOJE V METRU

POZADÍ> OČEKÁVAJÍ SE TĚŽKÉ BOJE BĚHEM AMERICKÉHO ÚTOKU K OBSAZENÍ FINANČNÍ ČTVRTI V CENTRU PAŘÍŽE. RUSKÉ PROTILETECKÉ BATERIE V CHARDONNAY PARKU JSOU PRAVDĚPODOBNĚ PRVNÍ CÍL.

MYŠLENKA NIKLASE ASTRANDA PŘI DESIGNU: Operation Métro je mapa z E3 a Bety, takže někteří z vás ji už znají. Je to mapa, která ukazuje, že chceme hráče vzít na cestu. Hlavně v Rushi můžete vidět jak se  Operation Métro skoro skládá ze tří map v jedné. Začnete v parku, potom se přesunete do vybombardované části tunelu a v závěru se objevíte v městském prostředí u pařížské burzy. Je to mapa kde můžete neustále měnit povolání a výbavu pro všechny různé situace, které můžou nastat.


TEHRAN HIGHWAY

PRACOVNÍ NÁZEV> HIGHWAY
INTERNÍ OZNAČENÍ DICE> MP003
PODPOROVANÉ HERNÍ MÓDY> VŠECHNY
STRUČNÝ POPIS> PĚCHOTNÍ BOJE V ULICÍCH MĚSTA

POZADÍ> BOJ O KONTROLU NAD DŮLEŽITOU SILNICÍ U TEHERÁNU. AMERICKÉ JEDNOTKY ÚTOČÍ POD ROUŠKOU TMY Z VRCHOLU KOPCE, ZATÍMCO RUSOVÉ ZAUJALI OBRANNÉ POSTAVENÍ KOLEM DŮLEŽITÝCH PŘÍSTUPOVÝCH BODŮ.

MYŠLENKA NIKLASE ASTRANDA PŘI DESIGNU: Jedna z inspirací pro tuto mapu pochází z fotky noční oblohy v Teheránů. Je to prakticky stejný pohled jako máme teď ve hře. Začnete na kopci nad městem a postupně se probojujete do města. Tahle atmosferická noční mapa, ve které můžete vidět rakety osvětlovat oblohu, je vyvážený mix mezi vozidly a pěchotou. Hraje se na délku a začíná v polootevřeném prostoru se spousty místa pro vozidla, ale končí v městském prostředí s menším zaměřením na vozidla, ale více na pěchotu.


DAMAVAND PEAK

PRACOVNÍ NÁZEV> BASEJUMP
INTERNÍ OZNAČENÍ DICE> MP013
PODPOROVANÉ HERNÍ MÓDY> VŠECHNY
STRUČNÝ POPIS> BOJE NA ZASNĚŽENÝCH HORÁCH

POZADÍ> NÁROČNÝ HORNATÝ TERÉN HRAJE DŮLEŽITOU ROLI V ROZHODNUTÍ, JESTLI ZVÍTĚZÍ AMERICKÉ NEBO RUSKÉ JEDNOTKY. V OBLASTI SE NACHÁZÍ DŮLEŽITÁ RADAROVÁ STANICE.

MYŠLENKA NIKLASE ASTRANDA PŘI DESIGNU: Damavand Peak, interně známá jako Base Jump je postavená na myšlence, že necháme hráče provozovat seskok ze základny. Obsahuje největší výškové rozdíly v celé Battlefield sérii. Útočníci v Rushi a Squad Rushi začnou na vrcholku hory, těsně nad doly. Jediná cesta dolů do údolí je 500 metrový sestup. Čím dále útočící postupují mapou, tím více se objevuje vozidel. Ve spodní části hory je také vykopán důlní komplex a výhled, když se díváte zespodu navrch, je působivý.


GRAND BAZAAR

PRACOVNÍ NÁZEV> BAZAAR
INTERNÍ OZNAČENÍ DICE> MP001
PODPOROVANÉ HERNÍ MÓDY> VŠECHNY
STRUČNÝ POPIS> MĚSTSKÝ BOJ

POZADÍ> BITVA O CENTRUM TEHERÁNU POKRAČUJE DRUHÝM TÝDNEM. ČEKALO SE, ŽE BUDE TRVAT PÁR DNÍ. NYNÍ POKRAČUJE A RUSOVÉ A AMERIČANÉ SE STŘETÁVAJÍ V TOMTO STAROBYLÉM MĚSTĚ.

MYŠLENKA PŘI DESIGNU: Všichni jsme věděli, že chceme udělat něco městského v centru Teheránu. Mapa se odehrává po dvou týdnech bojů, takže město je poničené už když se ve hře narodíte. Grand Bazaar je klasická zrcadlová mapa, kde mají oba týmy velice podobné cesty, boční uličky a možnosti dostat se na vyvýšený bod k lepšímu přehledu o akci. Je to mapa na blízko a brokovnice jsou zde oblíbené.


CASPIAN BORDER

PRACOVNÍ NÁZEV> FOREST
INTERNÍ OZNAČENÍ DICE> MP007
PODPOROVANÉ HERNÍ MÓDY> VŠECHNY
STRUČNÝ POPIS> BOJ S VOZIDLY VE VELKÉM ÚDOLÍ

POZADÍ> RUSKÁ VÝZVĚDNÁ JEDNOTKA VYBUDOVALA ZÁKLADNU NA TURKMENSKÉ STRANĚ HRANIC S ÍRÁNEM A POKRAČUJE K OBSAZENÍ HRANIČNÍHO PŘECHODU.

 

MYŠLENKA PŘI DESIGNU: Caspian Border má předvést klasickou battlefieldovskou hratelnost s vozidly a být svěží se zelení v kontrastu se všemi pouštními a městskými mapami. Hraniční přechod dělící mapu na dvě části byl přidán, aby přinesl zajímavý zlom, jak vizuálně, tak herně, v jinak překrásném a otevřeném prostředí. Caspian Border je jedna z jasných voleb, pokud vám jde o zážitky s vozidly, protože vzdálenost mezi základnami je moc velká na pouhou chůzi. Na této mapě jsou skoro všechny typy vozidel.


SEINE CROSSING

PRACOVNÍ NÁZEV> PARIS
INTERNÍ OZNAČENÍ DICE> MP011
PODPOROVANÉ HERNÍ MÓDY> VŠECHNY
STRUČNÝ POPIS> BITVA PĚCHOTY/VOZIDEL V CENTRU PAŘÍŽE

POZADÍ> AMERICKÁ INVAZE DO RUSY OKUPOVANÉ PAŘÍŽE JE V PLNÉM PROUDU. OBLAST V 7. OKRSKU SLOUŽÍ JAKO BOJIŠTĚ.

MYŠLENKA PŘI DESIGNU: Seine Crossing má dvě části Paříže oddělené řekou Seina. Seine Crossing má několik větších cest pro hlídkování vozidel, zatímco pěchota se může proplížit úzkými uličkami a dostat se do druhého nebo třetího patra domů a dosáhnout tím lepší taktické pozice, pokud ovšem nepřítel nezničí fasádu budovy. Poslední M-COM stanice v Rushi jsou uvnitř banky, která je největším vnitřním prostorem na mapě a jednotky jsou tak nuceny lehce změnit taktiku.


NOSHAHR CANALS

PRACOVNÍ NÁZEV> CANALS
INTERNÍ OZNAČENÍ DICE> MP017
PODPOROVANÉ HERNÍ MÓDY> VŠECHNY
STRUČNÝ POPIS> SMÍŠENÉ BITVY V PRŮMYSLOVÉ OBLASTI

POZADÍ> MARIŇÁCI ZAHAJUJÍ ÚTOK NA DŮLEŽITÝ PŘÍSTAV NA PRŮPLAVU NOSHAR. TENTO STRATEGICKY DŮLEŽITÝ PŘÍSTAV UMOŽŇUJE PLAVIDLŮM S VELKÝM PONOREM VYLOŽIT DŮLEŽITÝ NÁKLAD.

MYŠLENKA PŘI DESIGNU: Když jsme začali dělat Noshahr Canals, chtěli jsme dát do kontrastu městské, venkovské a průmyslové prostředí. Takže jsme Noshahr Canals začali dělat jako průmyslový přístav s kombinací hraní za pěchotu, pozemními vozidly a čluny. Útočníci v Rushi začnou na letadlové lodi a můžou se dostat k pobřeží s obojživelnými vozidly, čluny a vrtulníky. Všechny základny na mapě mají průmyslový styl, ale každá jiný, třeba vlakové nádraží, suchý dok nebo letiště. V porovnání s většímy vozidlovými mapami ve hře, tahle umožňuje komornější pěchotní boje.


KHARG ISLAND

PRACOVNÍ NÁZEV> KHARG
INTERNÍ OZNAČENÍ DICE> MP018
PODPOROVANÉ HERNÍ MÓDY> VŠECHNY
STRUČNÝ POPIS> OBOJŽIVELNÝ ÚTOK

POZADÍ> OSTROV KHARG JE NEJVĚTŠÍ ÍRÁNSKÝ EXPORTNÍ TERMINÁL. POKUD DOKÁŽÍ AMERIČANÉ ZÍSKAT KONTROLU NAD OSTROVEM, ZATRHNOU TÍM RUSŮM PŘÍSTUP K ÍRÁNSKÝM ROPNÝM ZÁSOBÁM.

MYŠLENKA PŘI DESIGNU: Kharg Island je druhou mapou se čluny. Tématicky představuje útok na ostrov Kharg v Perském zálivu, průmyslový ostrov nedaleko Íránského pobřeží. Mapa je, s větší vzdáleností mezi vlajkami, trochu více zaměřená na vozidla. V Rushi hra začíná na pobřeží s dobře opevněnou pláží a musíte prorazit skrz a vytvořit cestu pro další útok na ostrov, který se ještě více otevře později ve hře.


TAKHE TO DĚLÁME
Tvorba map v DICE je demokratická záležitost a proces, na kterém se rovným dílem podílí výtvarný a herní design. Ve jménu ne pouze vybalancování hry, ale také pro vizuální dojem.

Na začátku tvorby, umělec předvede několik návrhů spolu s designéry Jøranem Holbergem, Diego Jimenezem a Niklasem Astrandel. Tyhle návrhy osvětlí herní styl a myšlenku, příběh a vizuální téma. Každý ve vývojářském týmu Battlefieldu 3 je pobízen k volbě svých favoritů mezi návrhy a poskytnutí svých vlastních nápadů. Odteď jsou prototypy nejoblíbenějších map dělané v „pods“ – jeden map designer a jeden umělec na mapu – takže tým je může hrát a vidět, které z nich jsou nejslibnější.

Poté tým porovná mapy mezi sebou, aby se rozhodl, které mapy vytvoří co možná nejrůznorodější výběr do plné hry. Na konci jsme skončili s devíti mapami o kterých jste si mohli přečíst v dnešním a včerejším Battleblogu. Jsou to ty nejlepší z nejlepších, které zářily v našich herních testech a ty, které dohromady přinesou to co chtějí veteráni i noví hráči v Battlefield 3 multiplayeru.

A věděli jste, že je hrad z písku na jedné z našich map? Tento klasický easter egg byl během let na mnoha Battlefield mapách. Podívejte se, jestli ho najdete.

KOMPLETNÍ SEZNAM MULTIPLAYEROVÝCH MAP
(ABECEDNĚ SEŘAZENÝ)
Caspian Border / Map Designer: Diego Jimenez
Damavand Peak / Map Designer: Niklas Åstrand
Grand Bazaar / Map Designer: Niklas Åstrand
Kharg Island / Map Designer: Inge Jøran Holberg
Noshahar Canals / Map Designer: Niklas Åstrand
Operation Firestorm / Map Designer: Inge Jøran Holberg
Operation Métro / Map Designer: Inge Jøran Holberg
Seine Crossing / Map Designer: Diego Jimenez
Tehran Highway / Map Designer: Niklas Åstrand